Patah hati..


Ketiadaan yang aku rasakan..hampir saja membunuhku..
Tapi, ia tak begitu kuat tuk robohkan hatiku..
Ia tak sehebat yang orang katakan..
Mungkin benar jika ia berhasil goyahkan jiwaku..
Mungkin juga benar ia telah redupkan hatiku..
Tapi, tetap ia tak mampu mengubur pribadiku..
Sungguh jika kau bertanya “Apakah itu menyakitkan untukmu?”
Demi kebahagiaanku, aku kan menjawab “Lebih dari yang mereka tahu..”
Entahlah, kenapa Tuhan ciptakan rasa seperti ini..
Kenapa tak Dia ciptakan rasa bahagia saja..
Kini, lelaki yang sempat membuatkanmu istana di hatinya..
Terpenjara dan terkurung sepi di istananya sendiri..
Mungkin esok kan datang dan bawakan setumpuk mimpi baru..
Mungkin esok kan datang berita dari seberang, peperangan telah berakhir..
dan kebahagiaan yang memenangkannya..
Bila kelak keajaiban itu datang lagi,
Aku kan memeluknya erat dan tak ku lepas lagi..selamanya..
Kini, aku kan menikmati kekalahan ini..
Aku kan jalani peranku sebagai Raja tanpa mahkota..
Aku kan tumbuhkan hatiku dari lukaku..

nb. Semua berawal dari kebiasaan..
Hingga kita menikmatinya dan melupakannya..

Patah hati..

Leave a Reply

